Lidmaatschap


Procedure aanmelden nieuw lid, opzeggen en overschrijvingen


Aanmelden nieuw lid (minimum leeftijd is 5 jaar)
FC Abcoude hanteert geen inschrijvings-, maar een aanmeldingsprocedure. Dit houdt in dat wanneer een persoon zich aanmeldt om lid te worden, het lidmaatschap niet automatisch ingaat.

Na aanmelding controleert de ledenadministrateur of het aspirant lid niet eerder door de vereniging is geroyeerd en/of er nog contributie uit het verleden open staat. Als dit het geval is, wordt de aanmelding in beginsel niet in behandeling genomen en doorgespeeld naar het bestuur. Het bestuur bepaalt dan de vervolgstappen.

Als er geen belemmeringen zijn, stuurt de ledenadministrateur de aanmelding door naar de wedstrijdsecretaris van de desbetreffende leeftijdsgroep. De wedstrijdsecretaris bepaalt of een persoon kan worden geplaatst. Het lidmaatschap gaat dan direct in. Als er geen plek is binnen een bestaand team en/of er onvoldoende aanmeldingen zijn om een nieuw team te formeren, wordt een persoon op de wachtlijst geplaatst. Er is dan nog geen sprake van een lidmaatschap. In sommige gevallen is het al wel mogelijk om trainingslid te worden. Er kan dan alvast begonnen worden met trainen. Voor een dergelijk lidmaatschap hanteert de vereniging een aangepast tarief.

Ga naar het digitale aanmeldformulier


Communicatie
Niet de ledenadministrateur, maar de wedstrijdsecretaris is verantwoordelijk voor de plaatsing van een nieuw lid en verzorgt als zodanig ook de communicatie. Na aanmelding informeert de wedstrijdsecretaris het aspirant lid over de plaatsingsmogelijkheden. Eventuele vervolgvragen omtrent de status van de wachtlijst en definitieve plaatsing kunnen ook alleen aan de wedstrijdsecretaris worden gesteld.

Ga naar de contactgegevens van de wedstrijdsecretarissen


Contributie, inschrijfkosten en kledingbijdrage
Het contributiebeleid en de tabel met contributiebedragen is elders op de website van FC Abcoude terug te vinden. Voor aanmelding is het belangrijk om te weten dat de contributieverplichting ingaat na definitieve plaatsing, of nadat er met trainen is begonnen. De eerste betaling vindt plaats bij de eerstvolgende contributie incassodatum. FC Abcoude hanteert vier betalingstermijnen per seizoen, te weten; 1 juli, 1 oktober, 1 januari en 1 april.

FC Abcoude berekent 20 euro aan inschrijfkosten bij aanvang van een nieuw lidmaatschap. Dit wordt betaalbaar gesteld na directe plaatsing of na het omzetten van een trainings- in een volwaardig lidmaatschap.

De vereniging verzorgt de wedstrijdkleding van elk team. Een lid hoeft dus zelf geen kleding aan te schaffen. Wel brengt FC Abcoude elk jaar 25 euro per lid in rekening als bijdrage aan het kledingfonds. Met dit geld wordt nieuwe wedstrijdkleding aangeschaft en oude en beschadigde shirts, broekjes en kousen vervangen. Het kledinggeld wordt elk seizoen omstreeks 1 juli geïncasseerd. Alleen mini pupillen zijn vrijgesteld tot het bijdragen aan het kledingfonds.

Ga naar het contributiebeleid en bedragen


Opzeggen
Het lidmaatschap van FC Abcoude kan alleen schriftelijk bij de ledenadministrateur worden opgezegd. Dit kan per post, per mail of door gebruik te maken van de button “lidmaatschap beëindigen” bovenaan deze pagina. De contactgegevens van de ledenadministrateur staan onderaan vermeld. Bij opzegging dient een termijn van tenminste 1 maand in acht te worden genomen. Een seizoen loopt van 1 juli tot en met 30 juni van het daaropvolgend jaar, hetgeen betekent dat een lidmaatschap uiterlijk op 31 mei moet zijn opgezegd. Bij niet tijdig opzeggen of het opzeggen bij iemand anders dan de ledenadministrateur, loopt het lidmaatschap feitelijk nog door en behoudt FC Abcoude zich het recht om contributie in rekening te brengen.

Bij het opzeggen van het lidmaatschap gedurende het seizoen, blijft de contributieverplichting in principe van kracht en wordt de contributie tot het einde van het seizoen bij een lid in rekening gebracht. Onder bijzondere omstandigheden kan het bestuur van deze regeling afwijken.

Ga naar lidmaatschap opzeggen


Gegevens wijzigingen
Wijzigingen in (persoons)gegevens kunnen ook alleen schriftelijk per mail of post worden doorgegeven aan de ledenadministrateur, of door gebruik te maken van onderstaande link:

Wijzig hier je gegevens


Overschrijven
Als je van club verhuist, moet je “overschrijven”. Over het algemeen vindt overschrijving plaats na afloop van het seizoen of voor aanvang van een nieuw seizoen, waarbij de uiterste deadline voor het overschrijven van A categorie spelers is vastgesteld op 15 juni van elk kalenderjaar. Voor B categorie spelers geldt een andere (veel ruimere) termijn.

Het overschrijven gaat digitaal en loopt via de Ledenadministratie van FC Abcoude. De procedure is als volgt: 

Je komt bij FC Abcoude spelen en bent lid geweest van een andere voetbalvereniging?

  1. Je vult het digitale aanmeldformulier in op de website van FC Abcoude;
  2. De ledenadministrateur stuurt je aanmelding door naar de verantwoordelijke wedstrijdsecretaris;
  3. De wedstrijdsecretaris bepaalt in samenspraak met de technische commissie en in uitzonderlijke gevallen met het bestuur, of je in een team kan worden geplaatst;
  4. Als er plek is, meldt de ledenadministrateur je aan bij de KNVB (bij gebrek aan plek, word je op de wachtlijst geplaatst);
  5. De KNVB doet vervolgens een overschrijvingsverzoek aan je oude club;
  6. Als de overschrijving door je oude club wordt goedgekeurd, ben je lid van FC Abcoude;
  7. De wedstrijdsecretaris laat je weten in welk team je speelt;
  8. Er wordt (met uitzondering van de jongste jeugd) een nieuwe spelerspas voor je aangemaakt.

Je gaat bij FC Abcoude weg naar een andere vereniging?

  1. Je vult voor 1 juni het digitale formulier lidmaatschap beëindiging in op de website van FC Abcoude, of je stuurt de ledenadministrateur een mail of brief;
  2. Je meldt je aan bij je nieuwe vereniging;
  3. FC Abcoude ontvangt van de KNVB een verzoek tot goedkeuring van de overschrijving;
  4. De ledenadministratie van FC Abcoude controleert of je alle contributie en boetes hebt betaald en of alle clubkleding is ingeleverd;
  5. Als aan alle voorwaarden is voldaan, zal de ledenadministrateur de overschrijving goedkeuren en ben je definitief lid van je nieuwe vereniging.


Contactgegevens ledenadministrateur:
Jolanda Siegers
Postbus 119
1390 AC Abcoude
ledenadministratie@fcabcoude.nl







 

Delen

Zoeken

Clubkleding bestellen

Sponsoren

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!