Cookie beleid FC Abcoude

De website van FC Abcoude is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Binnen de site worden er op dit moment geen analytische cookies gebruikt.

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Uit de bestuurskamer - Juni 2021

27 juni 2021 15:45


Nieuwsbrief juni 2021

Juni editie   I   2021

De komende weken vinden de allerlaatste activiteiten van dit seizoen plaats, daarna gaan we genieten van de zomerpauze. Momenteel is er weer veel mogelijk met de huidige coronamaatregelen. Kleedkamers en kantine mogen open, toeschouwers zijn weer welkom en zowel jeugd als senioren kunnen wedstrijden spelen. Het zegt natuurlijk nog niets over het volgende seizoen, maar het biedt hoop. Hieronder kun je lezen over de nieuwste ontwikkelingen en de laatste activiteiten waarmee we het seizoen afsluiten. Wij hopen dat iedereen kan genieten van een mooie zomer en in augustus/september vol positieve energie aan het nieuwe seizoen kan beginnen! 

Nieuwe teamindelingen
Vandaag worden de nieuwe voorlopige indelingen van de jeugdteams op de website gepubliceerd. Iedereen is vast benieuwd in welk team hij/zij gaat spelen. De teams zijn met zorg en weloverwogen door de commissie opleiden en ontwikkelen samengesteld. Wij hopen dat alle kinderen tevreden zijn met hun nieuwe team en uitkijken naar het nieuwe seizoen! De seniorenteams worden later gepubliceerd. 

De Aftrap
Het seizoen is nog niet eens helemaal afgelopen, maar de club is al weer druk bezig met de organisatie van het nieuwe seizoen. Op zaterdag 3 en op zondag 4 juli vindt “De Aftrap” plaats, een bijeenkomst voor ouders en spelers. De commissie opleiden en ontwikkelen zal het een en ander uitleggen over het nieuwe seizoen en ouders van de teams kunnen met elkaar kennismaken. Ook is dit het moment om de teamfuncties onderling te verdelen (o.a. teamleider, spelbegeleider) en telefoonnummers uit te wisselen. Zo kunnen we er ook in 2021/2022 een fantastisch seizoen voor onze voetballers van maken.

Schema De Aftrap

 

Zaterdag 3 juli

 

Categorie

Tijdstip

Champions League

09:00 - 09:45 uur

O8 (jongens en meisjes)

10:00 - 10:45 uur

O9 (jongens en meisjes)

11:00 - 11:45 uur

O10

12:00 - 12:45 uur

O11 (jongens en meisjes)

13:00 - 13:45 uur

 

 

Zondag 4 juli

 

JO12 + JO13-3/4/5

09:00 - 09:45 uur

JO14 + JO13-1/2 + MO13-1/2

10:00 - 10:45 uur

O15 / O16 (jongens en meisjes)

11:00 - 11:45 uur

O17, O18, O19 (jongens en meisjes)

12:00 - 12:45 uur


Even voorstellen: ons 5e bestuurslid 
Met plezier kunnen we mededelen dat Yvette Marckmann half juni is toegetreden tot het bestuur van FC Abcoude. In de rol van bestuurslid algemene zaken houdt zij zich samen met de andere bestuursleden bezig met alle ontwikkelingen van de club en zal daarnaast ook haar huidige werkzaamheden als wedstrijdsecretaris voortzetten. Tevens ondersteunt zij enkele commissies, zoals de penningmeester bij diverse financiële werkzaamheden, de barcommissie bij het samenstellen van het bardienstrooster en voert zij de administratieve werkzaamheden van de commissie opleiden en ontwikkelen uit. Haar benoeming als bestuurslid algemene zaken zal tijdens de volgende ALV bekrachtigd worden. We zijn erg blij om Yvette als vijfde bestuurslid te verwelkomen en zien uit naar een prettige samenwerking. Op de website stelt zij zich voor, klik hier om naar het artikel te gaan. 

Samenwerking met Sanches Goalkeeper Academy
Met ingang van het nieuwe seizoen zullen onze keepers training krijgen vanuit Sanches Goalkeeper Academy! Wij zijn blij om in zee te gaan met een ervaren keeperstrainer als Randy Sanches. Hij heeft veel ervaring in het werken met keepers op het hoogste niveau zoals Kenneth Vermeer en Warner Hahn. Samen met de andere trainers van zijn keeperschool zal Randy aan al onze keepers, zowel selectie- als breedteteam keepers training gaan geven. Meer informatie lees je op de website

Wijzigingen lidmaatschap
Zoals eerder gecommuniceerd is tijdens de ALV besloten en ingestemd met een contributieverhoging van
€ 10,- per lid. Deze verhoging is louter bedoeld om de lening voor de nieuwbouw op te vangen, op deze manier kunnen we een financieel gezonde club blijven. We vinden dat een rechtvaardig besluit, omdat alle leden gaan profiteren van het nieuwe clubhuis. De jaarlijkse reguliere contributieverhoging komt hier wel mee te vervallen, dat heft elkaar weer op. 

Selectieteams betaalden tot nu toe altijd een toeslag onder de noemer "selectietoeslag". Deze term gaan we aanpassen naar "opleidingstoeslag", omdat die term beter omschrijft waar de toeslag voor is. De selectieteams trainen vaker en hebben meestal een gekwalificeerde trainer op de groep staan. Dit alles heeft met opleiding te maken en daarom betalen de selectiespelers een "opleidingstoeslag". Met ingang van het nieuwe seizoen bedraagt die € 45,-. De verplichte kledingtoeslag voor de selectieteams bedraagt € 30,-. Deze bijdrage betreft de verplichte aanschaf van een trainingspak in verband met de uitstraling van het team. 

De opleidings- en kledingstoeslag voor de selectieteams worden nu gelijktijdig met de contributiefactuur in augustus in rekening gebracht (dus niet meer apart in oktober). 

Ook de gezinsledenkorting hebben we aangepast. Wanneer uit één gezin, woonachtig op hetzelfde postadres, drie of meer personen lid zijn van de vereniging, ontvangt elk lid een korting van 15% op de contributie.

Nieuwe indeling wedstrijdsecretarissen
Vanaf 1 juli hebben we een nieuwe indeling van de wedstrijdsecretarissen: klik hier voor het overzicht. 
Het zijn voornamelijk interne verschuivingen van leeftijdscategorieen. Wel gaat helaas Nynke Uittien ons team verlaten. Zij heeft zich 5 jaar lang ingezet als wedstrijdsecretaris en was daarmee een visitekaartje van de club. Wij willen haar hartelijk bedanken voor haar inzet en toewijding! De andere wedstrijdsecretarissen staan in het nieuwe seizoen weer klaar om wedstrijden te wijzigen, snipperdagen aan te vragen, nieuwe leden welkom te heten en jullie te informeren over alle belangrijke wedstrijdzaken. 

Nieuwe kledinglijn 
Omdat de huidige kledinglijn uit het assortiment van Jako gaat, krijgen we vanaf het nieuwe seizoen een nieuwe kledinglijn. Natuurlijk nog steeds in de vertrouwde kleuren rood/blauw. Bij aanvang van het nieuwe seizoen komt onze kledingleverancier Intersport Theo Tol op een zaterdag (datum wordt nader bekend gemaakt) langs om de kleding te presenteren. Het is dan ook mogelijk om kleding te passen en te bestellen. Hieronder alvast een voorproefje van het trainingspak. 

Nieuwe_kledinglijn.jpg

 

Seniorentoernooi 
Wat een feest! Op 13 juni vond er een onderling seniorentoernooi plaats. Na maanden van voetbalstilte en trainen in kleine groepjes mochten er weer ein-de-lijk wedstrijden worden gespeeld. De seniorenteams speelden op half veld korte wedstrijden tegen elkaar en konden tussendoor genieten van een hapje en een drankje. De gezelligheid was weer terug! 

Update nieuwbouw
Ook tijdens de zomerstop gaan we door met de financiering voor het nieuwe clubhuis. We hebben bijna 91% van de financiering gerealiseerd, maar we zijn er nog niet! Er is nog minimaal € 150.000,- nodig! 

Met de bouwcommissie zijn we druk bezig om te kijken naar mogelijkheden om de bouw te kunnen realiseren binnen het budget. Dat is nog een enorme uitdaging, want de bouw- en materiaalkosten stijgen met de maand. Het is dus belangrijk dat we zo snel mogelijk offertes vastleggen, maar dat kunnen we pas doen als we zekerheid van financiering hebben. Qua vormgeving van het nieuwe clubhuis bekijken we meerdere opties die recht doen aan het beschikbare budget, het realiseren van ruimtes en mogelijkheden voor het toepassen van duurzaamheidsinvesteringen. Ter ondersteuning van de financiering onderzoeken we mogelijkheden om duurzaamheidssubsidies te genereren. We hopen hiermee grote stappen te kunnen zetten richting het benodigde totaalbedrag. 

Ook jij kunt helpen met de financiering van het nieuwe clubhuis! Misschien heb je dat al gedaan middels de aanschaf van een sweater, het kopen van een baksteen of wellicht heb je met je team al geld ingezameld. We zijn ontzettend blij en trots om te zien hoeveel steun en betrokkenheid we nu al van onze leden hebben ontvangen. En uiteindelijk doe je het ook voor jezelf, want het nieuwe clubhuis is er ook voor jou! Ga naar de website van de nieuwbouw om te zien wat je kunt doen om ons te steunen.  

Op donderdagavond 1 juli a.s. zal er een belactie voor de VriendenLoterij, door spelers van de zondagselectie plaatsvinden. Met de belactie wordt jou gevraagd de club te steunen door mee te spelen met de VriendenLoterij. Een groot deel van de opbrengst van de VriendenLoterij komt ten goede aan de club en zal worden gebruikt voor de financiering van de nieuwbouw. Dat kunnen we goed gebruiken! 

Spaaractie Bakkerij Both
Bakkerij Both helpt ons met de financiering voor het nieuwe clubhuis middels een spaaractie. Bij iedere besteding van € 5,- ontvang je als klant een stempel en met een volle stempelkaart doneert Bakkerij Both € 5,- aan de club. We zijn heel blij met en dankbaar voor het initiatief van Both om ons op deze manier te helpen met de nieuwbouw! De spaarkaarten zijn gratis verkrijgbaar in de bakkerij en daarnaast zullen wij ze uitdelen aan de teams tijdens de aftrap. Koop dus al je brood- en banketproducten bij Bakkerij Both en help ons aan  zoveel mogelijk volle spaarkaarten. De actie loopt van 1 juli tot en met 31 december 2021. Je kunt de spaarkaart ook vast uitprinten, dan hoef je niet te wachten tot 3 of 4 juli. Klik hier voor de spaarkaart. 

Statiegeldactie Albert Heijn en PLUS Koot
In de maanden april en mei mochten we bij de lokale supermarkten een actie uitzetten waarbij de winkelbezoekers hun statiegeld kon doneren aan ons nieuwbouwproject. Bij de Albert Heijn hebben we € 134,- opgehaald en PLUS Koot heeft de actie verlengd tot en met eind juni. De teller staat daar al op ruim € 700,-. Wie weet kunnen we de  € 1000,- aantikken. Dat zou gaaf zijn! 

=== Gezocht! Leden voor de commerciele commissie ===
We blijven deze vacature onder de aandacht brengen, omdat we echt staan te springen om mannen of vrouwen die in deze commissie willen plaatsnemen. Lees de vacature goed door, misschien spreekt het jou aan of ken je iemand die dit goed zou kunnen en willen doen.

Naast inkomsten uit contributies en kantine neemt sponsoring bij FC Abcoude een belangrijke plaats in. Dankzij sponsorgelden kunnen wij onze leden nog beter faciliteren. Wij streven ernaar om onze leden tegen zo laag mogelijke kosten, zo optimaal mogelijk voetbalplezier te bieden. Dit is echter alleen maar mogelijk dankzij de welwillende medewerking van sponsoren.

Om onze relatie met de sponsoren te verstevigen en de groep sponsoren uit te breiden hebben we een nieuw, ambitieus sponsorplan opgesteld.

We zijn erg enthousiast over het nieuwe concept, echter om dit goed gestalte te geven zoeken wij meerdere nieuwe leden die samen onze commerciële commissie gaan vormen. Creatieve, actieve en enthousiaste personen die het leuk vinden om te netwerken en beschikken over organisatietalent en communicatief vaardig zijn.

De commerciële commissie houdt zich bezig met:

  • het werven en behouden van sponsoren;
  • netwerken tijdens bijeenkomsten en wedstrijden van FC Abcoude;
  • het genereren van extra opbrengsten door nieuwe acties te creëren;
  • het organiseren van sponsoractiviteiten.

Herken jij jezelf hierin en lijkt het je leuk om FC Abcoude op deze manier te helpen?

Maak je interesse kenbaar per mail ([email protected]) of neem telefonisch contact op met Winand Paulissen: 06-53337285.  

Delen

Zoeken

Clubkleding bestellen

Sponsoren

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!